8 iulie 2007

Despre Caragiale si caise

Wakefield devine... deranjanta, cred, sau am eu o problema... Oricum, merge greu cartea, cum am mai spus si cred ca are de facut ori cu americanii, ori cu faptul ca m-am cam saturat de citit carti despre cum totul o ia la vale, negri care jefuiesc, lesbiene, nunti intre homosexuali, oameni care nu gasesc fericirea and whatever. Am retinut ceva mai mult din roman decat insiruirea de mai sus, dar cred, si ma tem daca e asa, ca din cartea asta nu voi ramane cu prea multe. Orice ar fi fost, eu si Wakefield nu ne-am potrivit si imi pare rau pentru ca imi place cum scrie Codrescu si imi place la nebunie ce portret i-a facut Diavolului. Speranta moare ultima si 100 de pagini cate mai am are a long way to go :) Anyhow, in pauzele de Wakefield am citit o alta cartulie pe care am pescuit-o de la cea mai simpatica librarie din oras (La belle epoque, pentru cunoscatori) doar asa, fara sa ma uit dupa un nume (e de Ioana Parvulescu si pe moment nu imi aduceam aminte de ea si ca o stiu din Romania Literara), dupa coperta cum mai fac uneori sau dupa referintele de pe spate. Se cheama In tara Miticilor. De sapte ori Caragiale si mi-a destins cele cateva ore cat a durat sa o citesc. Nu prea inteleg ce a vrut ea sa faca sau sa demonstreze cu eseul asta in care vorbeste nefavorabil de nenea Iancu, iar la final spune cat de mult il adora, dar pe mine m-a distrat si mi-a amintit de ce imi place Caragiale. Oricat de out of fashion ar parea.

PS: cel mai bine se citeste o carte mancand prajitura cu caise coapte bine al carei miros sa te trezeasca dupa-amiaza.
PPS: asta e postul cu numarul 30. Isn't that a cool number?
PS3: " Tot ce exista in tara lui Mitica e pe masura numelui sau, adica diminutivat. Este o lume in care nu se petrec drame, ci dramolete, unde nu exista Binele, dar totul se obtine cu binisorul, unde multe rele mici te impiedica sa vezi vreun Rau mare."

"D-ta intelegi ca nu mai merge cu vechea sistema: Romanul sa se nasca bursier, sa traiasca functionar si sa moara pensionar..." (Greu, de azi pe maine... sau Unchiul si nepotul)

Un comentariu:

Sim Filip spunea...

oh, please, nu te supara. eram sigura ca asa se va intampla, dar tine minte, imi plac toate cartile pe care le citesc pentru ca imi place sa citesc. it's just my point of view despre wakefield. si nu dreg busuiocul :D