5 aprilie 2007

Fie ca...

...lumina Invierii sa va patrunda in suflete si in inimi si in minti si sa nu trimiteti mesaje de Paste care sa inceapa cu "fie ca". Eu am inceput sa primesc inca de ieri (nu mai zic ca era abia miercuri si mesajele ar trebui sa se trimita de pe la o Sambata Mare, asa...), din fericire erau clasicele "sarbatori fericite" sau asa-zisele originale "sarbautori fericite". Presimt ca voi mai primi dintr-acestea, e ok, e bine si astea, dar fara "fie ca" asa cum au fost anul trecut. Pentru exemplificare, cazul din 2006, memorat pentru vesnicie de J-Log.

Sms la indigo
April 24, 2006


La inceput a fost unul. Un singur sms. Primit in Vinerea Mare, ziua de dupa Joia Mare, Joia Meciului Erei Glaciare-Forta Faurei. Un sms care imi dorea un Paste linistit si atat. Ce frumooos, am zis, si simteam deja cum ma cuprind primavara si spiritul sarbatoricesc. Am raspuns sms-ului.

A doua zi a inceput tot cu unul. Un singur sms. Primit de dimineata, cam nedrept de dimineata, dar am zis ca e Sambata Mare si ca ar fi pacat. Sms-ul asta imi dorea Paste fericit si lumina in suflet. N-am avut cum sa nu raspund sms-ului. N-am avut cum sa nu raspund nici celui de-al treilea sms pentru ca venea de la matusa’mea.

De la sms-ul cu numarul patru m-am cam enervat. Cu exceptia citorva care imi doreau multa ciorba radauteana de Paste, sa pasc in turma ca singura ar putea fi periculos si sarbatori energice, restul de 27 de mesaje (proaspat numarate) au fost din categoria ‘fie ca’+ ‘Hristos a inviat !’, cum ar veni ‘clasice’.

Oamenii, bine intentionati de altfel si le multumesc pe aceasta cale, au asternut pe display-ul telefonului termenii ‘fie ca’, urmati de unul sau mai multi din termenii ‘lumina in’, ‘liniste sufleteasca’, ‘sfintele sarbatori’, ‘alaturi de cei dragi’ si au facut o urare de Paste. La limita imginatiei, dar n-ai cum sa te superi pe un sms, pentru ca un sms e duios, mai ales daca e trimis de sarbatori.

N-ai cum sa te necajesti ca primesti acelasi sms pe care l-au mai primit inca 600 sute de oameni sau ca e ales la intamplare dintre cele nenumarate mass-uri primite pe Messenger. Te poti enerva, eventual, pe cel care a inventat aceste agresiuni pentru creier.

Dar asta dupa ce ai raspuns celor 27 de mesaje tot cu un textulet blasfemitor pentru orice om cu imaginatie.

Sper sa nu fie si un caz 2007. Cat despre urarile mele, ne auzim sambata.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Am uitat sa-ti spun care e sursa urarilor cu "fie ca" care s-au incetatenit asa de bine pe la noi.

http://www.fionasplace.net/AnIrishPatchwork/Irishsayingsandblessings.html

:) Am gasit ca suna ametitor de asemanator cu toate zicatorile irlandeze.
Si preferata mea: "May God bring good health to your enemies enemies."

Sim Filip spunea...

:)) Da bai, asa e. May He, may we...