29 aprilie 2007

Aham

"Greseala e ca alcoolul: devii foarte repede constient ca ai mers prea departe, dar in loc sa ai intelepciunea de a te opri pentru a limita daunele, un soi de furie, a carei origine e straina betiei, te obliga sa continui. Aceasta furie, oricat de bizar ar parea, s-ar putea numi orgoliu: orgoliul de a sustine sus si tare ca, impotriva tuturor evidentelor, aveai dreptate sa bei si aveai dreptate sa gresesti. Persistenta in greseala sau in alcool dobandeste atunci o valoare de argument, de sfidare a logicii: daca ma incapatanez, e fiindca am dreptate, orice ar putea gandi cineva."

Amelie Nothomb, "Sabotaj din iubire"

3 comentarii:

Sakura spunea...

Eu ma gandeam ca o sa amintesti chiar pasajele despre cu tag ".ro" :)
p113: "Insa nu am uitat cine a fost elevul care a castigat si prin ce demagogie a reusit acest lucru. Prin comparatie, o campanie electorala romaneasca ar fi intruchiparea unui model de onestitate."

Sau motivul pentru care toti copii ar trebui sa-si asculte mamele (p.141): "Eu plecam de la principiul ca o persoana care ma invatase sa-mi leg sireturile la pantofi nu putea sa vorbeasca aiurea."

Sim Filip spunea...

Erau mult mai multe citate pe care as fi vrut sa le scriu, dar n-am pus semne si nu mai stiam la ce pagina sint si mi-a fost lene sa caut :D Si mersi pentru carte.

Unknown spunea...

"Poate ca oamenilor le place simplitatea pentru ca orice altceva este nelinistitor si suparator. Simbolurile au forta. Ele transmit multe lucriri fara cuvinte."
Un citat pe care l-am retinut din cartea pe care o citesc acum si anume "Michelangelo electric" de Sarah Hall.