25 septembrie 2009

Frumos

Cum vă simţiţi când ieşiţi pe stradă?

Ies mai puţin pe stradă acum decât ieşeam înainte şi nu sunt încântat de ce văd, ceea ce nu înseamnă că îmi plăcea mai mult înainte. Însă aş fi preferat ca, plecând de la acel stadiu, să fi evoluat altfel. Deocamdată, suntem într-o anumită impuritate: şi vizual, şi auditiv, şi stilistic şi vestimentar, şi alimentar.

E, în peisajul cotidian, ceva confuz şi neaşezat. Suntem neaşezaţi. Şi am pierdut câteva virtuţi importante: respectul pentru celălalt, admiraţia genuină, autentică pentru calitatea şi reuşita umană, bunăcuviinţa, politeţea, bunătatea. Mi mi se pare că în România lipseşte tot mai acut bunătatea inimii.


Dintr-un interviu cu Andrei Pleşu.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cand ies pe strada sunt cu gandul in ale parti, cred ca intentionat pentru ca atunci cand sunt atenta vad lucruri care-mi taie cheful de viata de cele mai multe ori. Sa fim optimisti, nu? Pozitivi. Da, ar fi frumos sa ajungem si noi asezati one day. :)
Cred ca ar trebui sa reincep sa ascult muzica in casti.

firas spunea...

Imi place de tipul asta, Andrei, caci el confirma ceea ce eu am spus in repetate randuri. Sper ca isi da seama ca nu e de ici de colo sa fii gand in gand cu mine.